måndag 18 april 2011

Jack Wilshere vinner PFA Young Player Award!

PFA Young Player of the Year 2011 - Jack Wilshere

Något överraskande vinner Jack Wilshere priset som årets unga spelare i premier league. I den andra ändan vann något ganska tippat Gareth Bale priset som årets bästa spelare i ligan. Nasri och Tevez hamnade på andra och respektive tredje plats.

Jag ställer mig frågan till om Bale verkligen förtjänade priset? Visst har han varit bra i inledningen och gjort mängder med mål och assist och varit nästintill ostoppbar stundtals.

Som jag ser det så har Bale gjort 7 mål och 3 assist hittills i ligan, då det senast målet kom mot Fulham vid årsskiftet. Givetvis har karln varit skadedrabbad och missat en del matcher, men fortfarande så förstår jag mig inte på vad det är han har gjort som till att förtjäna det här priset.

Nani däremot har har verkligen burit Uniteds offensiv med sina 9 mål och 18 assist och fanns till och med inte med i nomineringslistan. Detta tyder bara på hur oseriöst man bör ta den här listan.

***    

Årets lag bestod av foljande: Van Der Sar, Sagna, Kompany, Vidic, A.Cole, Nani, Nasri, Wilshere, Bale, Tevez, Berbatov

En ganska väntad elva blev det faktiskt. Något som är värt och notera är att United hade flest utsedda (4) och Arsenal tvåa med 3 utsedda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar