lördag 2 april 2011

Vilken Bedrift!

Än en gång lyckas Arsenal Football Club stå tomhänta innan säsongen ens är över, missförstå mig inte, chansen är oerhört minimal att passera liga ettorna United rent logiskt. Hur kommer det här sig? För få ledare? För få vinnare? Eller är det helt enkelt en förbannelse som vilar över Arsenal football clubs axlar?

Vad jag tror är att laget helt enkelt inte tror på att man kan bryta förbannelsen och vinna något överhuvudtaget. Utan tro eller tron på något alls säger bara om hur mycket man vill vinna. Noll vilja såg jag idag, eller ett halvt när Van Persie i slutet jagade efter en hörna.  

Vilja? var var den idag mot Blackburn? Jag vet inte, vad jag så idag var ett gäng pojkar som tittade på varandra utan att ha någon som alls aning om vad de gorde eller vad de ens ville, nästan lika vilsen som mig just nu när studenten närmar sig.

I början av matchen såg det ut som att det skulle rinna in bollar bakom robinsons stora bur, som dock verkade vara så oerhört trång och liten så att knappt en dansk skalle skulle kunna hota Robinson och hans mannar bakom målburen efter drygt 20 minuter fram tills slutsignalen från Phil Dowd.

I slutändan var det endast viljan som saknades, för utan den såg det väldigt tempofattigt och idéfattigt under denna afton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar